Sprawozdanie z działalności fundacji za okres od 01.01.2019 do 31.12.2019
Sprawozdanie
z działalności fundacji
za okres od 01.01.2019 do 31.12.2019
Fundacja TAK DLA ZDROWIA
ul. Łubinowa 59
87-100 Toruń
NIP: 956-22-23-738
-
Dane organizacji:
-
Forma prawna: Fundacja TAK DLA ZDROWIA
-
KRS numer: 0000306255
-
Data rejestracji: 19.05.2008
-
Numer NIP: 956-22-23-738
-
REGON: 340457035
-
Adres siedziby: 87-100 Toruń, ul. Łubinowa 59
-
Numer telefonu: 507110885
-
Adres mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
-
Strona fundacji: http://www.takdlazdrowia.pl/fundacja
-
Prezes Fundacji: Małgorzata Kaczorek, ul. Sobieskiego 8/26, 87-100 Toruń
-
Cele statutowe fundacji:
-
ochrona i promocja zdrowia;
-
pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób;
-
działalność charytatywna;
-
podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
-
działalności na rzecz mniejszości narodowych;
-
działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
-
upowszechnianie i ochrona praw kobiet oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
-
działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
-
działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
-
nauka, edukacja, oświata i wychowanie;
-
krajoznawstwo oraz wypoczynek dzieci i młodzieży;
-
kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i tradycji;
-
upowszechnianie kultury fizycznej i sportu;
-
ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
-
porządek i bezpieczeństwo publiczne oraz przeciwdziałania patologiom społecznym;
-
upowszechnianie i ochrona wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działania wspomagające rozwój demokracji;
-
ratownictwo i ochrona ludności;
-
pomoc ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
-
upowszechnianie i ochrona praw konsumentów;
-
działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
-
promocji i organizacji wolontariatu;
-
działalność wspomagająca technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo organizacje pozarządowe oraz jednostki kościelne (jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego) w wyżej wymienionej działalności.
-
-
Zasady, formy i zakres działalności statutowej.
1. Samodzielne programy w zakresie profilaktyki zdrowotnej i promocji zdrowia:
-
Przyszłość Nie Starość – program w 2020 roku oparł się na akcji edukacyjnej i informacyjnej na portalu www.takdlazdrowia.pl, www.senior24h.pl oraz w mediach społecznościowych (zwłaszcza FB, Twitter, Instagram) na temat profilaktyki oraz zdrowego i aktywnego trybu życia poprzez profilaktykę i korzystanie z aplikacji prozdrowotnych. Bardzo ważnym aspektem były również szkolenia dla studentów w aspekcie pracy z osobami starszymi w zakresie adaptacji mobilnej i Internetowej („Załóż Babci FB”) - 10 spotkań na Uniwersytecie UMK plus 10 spotkań w liceum w Aleksandrowie Kujawskim. Przeprowadziliśmy również 20 szkoleń dla seniorów z Internetu oraz wykluczenia cyfrowego, uczestniczyło w nich 260 seniorów. Fundacja kładzie nacisk na profilaktykę także online (min. umiejętność korzystania z telemedycyny) zarówno dzieci jak i seniorów, łącząc pokolenia we wspólnych działaniach i warsztatach.
-
Zdrowy pracownik i zdrowy pracodawca – akcja edukacyjna i informacyjna na portalu, w mediach społecznościowych na temat walki ze stresem wśród pracowników i pracodawców (partnerstwo w projekcie Centrum Pomocy Psychologicznej) oraz profilaktyce w tym uprawianiu sportu (bieg Poland Business Run).
-
Przyszłość! Nie starość – kampania edukacyjna dla dzieci seniorów oraz osób starszych o możliwościach, jakie daje Internet oraz innowacje technologiczne także w aspekcie zdrowia fizycznego i psychicznego. Rekrutacja seniorów oraz dzieci odbywała się min. poprzez barmanów i kelnerów pracujących na mobilnym rowerku wyposażonym w tablet i smartphone.
2. W okresie od 01.01.2020 do 31.12.2020 fundacja patronowała następującym programom statutowym:
1. Kontynuacja Programu Partnerstwa Tak dla Zdrowia zainicjowanego w 2008 r.
W zakres działań wchodzi edukacja klientów i pacjentów wszystkich punktów partnerskich oraz świadoma realizacja założeń społecznej odpowiedzialności (CSR) i zrównoważonego rozwoju partnerów i darczyńców Fundacji. Włączyliśmy się w akcję min. bezpiecznych wakacji, imprez plenerowych w Toruniu, Bydgoszczy i w Pile, warsztatów ćwiczeń dla dzieci w szkołach i na basenach.
2. Organizacja konferencji i szkoleń dedykowanych branży medycznej i farmaceutycznej wspierających rozwój przedsiębiorczości i upowszechniających kulturę zdrowia, sportu i walki ze stresem (partnerstwo min. z firmą LUX MED, Bella Line, Marwit).
3. Organizacja i partnerstwo w szkoleniach dla seniorów z wykluczenia cyfrowego.
4. Współtworzenie portali edukacyjno - informacyjnych www.takdlazdrowia.pl , www.senior24h.pl oraz w mediach społecznościowych (zwłaszcza FB).
6. Materiały drukowane upowszechniające ochronę i promocję zdrowia oraz kulturę fizyczną i sport:
a) Filmiki edukacyjne dla seniorów
b) Kolorowanka tak dla zdrowia – skierowana do najmłodszych, narzędzie wspomagające profilaktykę zdrowia, jak i rozwój artystyczny.
c) Plakaty tematyczne o profilaktyce zdrowotnej (tzw. motywatory – jak pozytywnie przekazać informację o dbaniu o siebie)
-
Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS (październik-grudzień).
Produkcja lokalnych przysmaków i ciast oraz szkolenia dla seniorów.
-
Odpisy uchwał zarządu fundacji.
Brak uchwał
-
Informacja o wysokości uzyskanych przychodów i ich źródłach.
-
Otrzymane darowizny: 0,00 zł
-
Wpływy z 1% podatku: 220 zł
-
Inne przychody: 523,10 zł
-
Łączna wartość przychodów: 70100 zł
-
Informacja o wysokości poniesionych kosztów.
-
Realizacja celów statutowych: 20000 zł
-
Administracja: 12000 zł
-
Działalność gospodarcza: 10000 zł
-
Pozostałe koszty: 2500 zł
-
Informacje na temat ilości osób zatrudnionych i wynagrodzeniach im wypłaconych oraz o posiadanych aktywach.
1/2 etatu
-
Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe.
Fundacja współpracowała z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Łubiance, z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej, z Uniwersytetem dla Aktywnych oraz samorządem ciechocińskim i aleksandrowskim.
-
Informację o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych.
tak