Już co trzeci pacjent rejestruje się do lekarza przez Internet
W placówkach udostępniających rejestrację on-line odsetek pacjentów umawiających się na wizytę lekarską może sięgać do 30%. Czy sieć wyprze tradycyjne formy rejestracji do lekarza i przyczyni się do tego, że wkrótce zapomnimy o kolejkach w przychodniach?
Internet to narzędzie, które coraz częściej znajduje zastosowanie do usprawnienia obsługi pacjenta w placówkach medycznych. Szczególnie powszechnie stosuje się to rozwiązanie w placówkach prywatnych, gdzie e-rejestracja jest już niemalże standardem. Placówki, które rejestrację internetową udostępniają już kilka lat, mogą liczyć obecnie na około 30% rezerwacji on-line. Najczęściej z internetowej rejestracji korzystają ludzie młodzi, od 17 do 45 roku życia. Jednak coraz więcej osób starszych zauważa, że dzięki korzystaniu z Internetu nie muszą już osobiście wybierać się do placówki, by umówić wizytę.
– W e-rejestracji pacjent ma dostęp do grafiku lekarza, a tym samym do informacji o wolnych i zajętych terminach oraz może swobodnie wybrać termin w trybie on-line. Pacjent podczas rejestracji korzysta ze swojego konta, dzięki czemu ma dostęp do informacji o wszystkich swoich rezerwacjach. – mówi Artur Olesch, z Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia.
Wprowadzenie rejestracji internetowej to z jednej strony wygoda i oszczędność czasu dla pacjentów, a z drugiej znaczne usprawnienie pracy personelu rejestracji przychodni. System może również automatycznie generować SMS-owe przypomnienia o umówionej wizycie, co wpływa na zmniejszenie liczby pacjentów, którzy nie stawiają się do lekarza w umówionym terminie.
W związku z obowiązkiem wprowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej do końca 2014 r., proces informatyzacji opieki zdrowotnej jest nieunikniony. Przewiduje się, że wprowadzając wymagane zmiany, większość jednostek zdecyduje się również na wprowadzenie e-rejestracji.