Kolejnych 113 laureatów godła "Przyjazna Przychodnia"
Kolejnych 113 placówek wyróżniono godłem "Przyjazna Przychodnia". Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się 15 listopada br. w Warszawie i zgromadziła blisko 200 menedżerów służby zdrowia i reprezentantów organizacji branżowych
Zgromadzonym oczekującym na uroczystość wręczenia organizatorzy tradycyjnie zaproponowali bogaty program merytoryczny, który wypełniły prelekcje odnoszące się do branżowych trendów, zarządzania strategicznego marketingiem i aktualnych przepisów prawa regulujących działalność przychodni.
Na tą część konferencji złożyły się następujące wystąpienia:
- Co chwalą i na co narzekają pacjenci w polskich przychodniach zdrowia, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta,
- Odpowiedzialność prawna lekarza i podmiotu leczniczego – zmiany w prawie medycznym, Anna Żelasko, Radca Prawny,
- Gorące tematy VAT w ochronie zdrowia, Łukasz Chłond, Dział Doradztwa Podatkowego, ECA Auxilium,
- Zarządzanie relacjami z pacjentami w praktyce - Patient Relationship Management, Bożena Wojnarowicz-Głuszek, Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia,
- Trendy w marketingu i PR medycznym w Polsce i na świecie, Ewelina Nazarko-Ludwiczak, Headlines Porter Novelli,
- Komunikacja z pacjentem w placówce ochrony zdrowia – dobre praktyki, dr Piotr Baron, ANIDENT Centrum Stomatologii Estetycznej, Opole,
- Wdrożenie SZJ w placówce ochrony zdrowia, Grzegorz Dobrakowski,
- Nowoczesne narzędzia pozycjonowania strony internetowej przychodni w Internecie, Grzegorz Skiera, Silence!,
- Świadczenia Programu Przyjazna Przychodnia od 2013 roku, Tomasz Rzychoń, Regina Berdy, Biuro Programu Przyjazna Przychodnia.
Spotkanie zakończyła dyskusja na temat rozwoju współpracy sieciowej laureatów godła "Przyjazna Przychodnia". - Nie można zmarnować potencjału naszej grupy - podkreślił, podsumowując konferencję, Tomasz Rzychoń, koordynator programu "Przyjazna Przychodnia". - "Przyjaznych Przychodni" jest już blisko 200. Mamy ogromną szansę nawzajem wspierać rozwój swej konkurencyjności, ale i wpływać na polską służbę zdrowia w ogóle.
***
"Przyjazna Przychodnia" to ogólnopolski program poprawy jakości w obsłudze pacjenta. Dla pacjenta godło "Przyjazna Przychodnia" oznacza gwarancję jakości – możliwość wyboru przychodni zdrowia sprawdzonej w toku szczegółowego audytu i polecanej przez pacjentów oraz ekspertów (każda z placówek uhonorowanych certyfikatem i godłem "Przyjazna Przychodnia" realizuje w praktyce postulat „pacjent jest najważniejszy”). Dla placówki ochrony zdrowia z kolei "Przyjazna Przychodnia" to ekspercki audyt obejmujący weryfikację ponad 60 szczegółowych parametrów placówki w obszarze jakości obsługi pacjenta i przestrzegania jego praw.