Nowości w programie nauczania kierunków medycznych
Jak podaje RynekZdrowia.pl większość państwowych wyższych uczelni medycznych nie wprowadza w tym roku nowych kierunków i specjalności na studiach I i II stopnia. Nowości pojawiają się nielicznie, wskazując jednak dwa obszary, w które celują autorzy edukacyjnej oferty edukacyjne: nowoczesne technologie w medycynie i starzejące się społeczeństwo.
I tak, Collegium Medicum UMK od roku akademickiego 2014/2015 wzbogaca ofertę Wydziału Lekarskiego o studia optyki okularowej z elementami optometrii. Celem kształcenia na tym kierunku jest edukacja studentów w zakresie diagnostyki wad wzroku oraz zaopatrzenia pacjentów w wyroby medyczne służące do ich korekcji, jak okulary czy soczewki kontaktowe.
Ten sam wydział postanowił także uruchomić kierunek inżynieria biomedyczna, który będzie kształcił studentów wspólnie z Wydziałem Inżynierii Mechanicznej UTP w Bydgoszczy.
Interdyscyplinarność kierunku ma pozwolić absolwentom studiów na swobodne przystosowanie się do potrzeb rynku użytkowników sprzętu medycznego. Według przedstawicieli uczelni w przyszłości będą mogli znaleźć pracę na stanowiskach związanych z technologią przesyłania danych, na stanowisku inżyniera medycznego, a także w jednostkach naukowo-badawczych i sektorze zaawansowanych technologii.
Z kolei Uniwersytet Medyczny w Poznaniu wprowadził do oferty edukacyjnej kierunek: protetyka słuchu. Studenci, którzy go wybiorą, mają uzyskać wiedzę z zakresu nauk medycznych związanych z procesem słyszenia oraz specjalistycznych przedmiotów takich jak audiologia, audiometria mowy czy też topodiagnostyka układu słuchowego.
Wydział Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach dla studentów II stopnia na kierunku Zdrowie Publiczne wprowadza interesującą specjalność: organizacja działań ratowniczych w zagrożeniach cywilizacyjnych i społecznościowych.
Więcej o akademickich nowościach na: