BayLab wyróżniony w konkursie „Popularyzator Nauki”!
3 500 uczestników, kilkaset godzin zajęć, społeczność 4 tysięcy fanów – oto bilans dwóch lat istnienia salonu popularno-naukowego BayLab.
Program edukacyjny „Making Science Make Sense”, realizowany w salonie multimedialnym BayLab, a także jego partnerzy, otrzymali wyróżnienia w najstarszym konkursie popularyzacji nauki w Polsce! BayLab to multimedialny salon, w którym firma Bayer - zatrudniająca na całym świecie 14 000 naukowców - dzieli się innowacjami i wiedzą z pasjonatami nauki.
Wyboru finalistów dokonała kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, prezesa Polskiej Akademii Nauk. Do tegorocznej edycji konkursu nadesłano blisko 70 zgłoszeń. Bayer Sp. z o.o. otrzymał wyróżnienie w kategorii „Sponsor popularyzacji”. Otrzymały je również dwa współpracujące z BayLabem koła studenckie: Chemiczne Koło Naukowe Flogiston z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckie Koło Naukowe przy I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM.
„Popularyzator Nauki”, organizowany przez serwis „Nauka w Polsce” Polskiej Agencji Prasowej i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest najstarszym konkursem, w którym nagradzani są uczeni, ludzie mediów, instytucje oraz społecznicy.
BayLab podsumowuje 2014
BayLab istnieje od 2012. Kończący się rok przyniósł nowe inicjatywy - świetnie przyjęto „Naukowe Czwartki”: warsztaty popularnonaukowe o formule familijnej. Z największym zainteresowaniem spotkały się zajęcia „Zupa, pompa i odrobina hydrauliki, czyli krew, serce i krążenie” oraz „Co potrafią nasze oczy, gdy są zdrowe i czego nie potrafią, gdy zachorują?”. Przyciągnęły one całe rodziny – rodzice i dziadkowie wraz z dziećmi i wnukami korzystali ze wszystkich atrakcji salonu. Część laboratoryjna salonu pozwala na własnoręczne przeprowadzanie szeregu doświadczeń i pracy ze sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami. W części multimedialnej salonu można obejrzeć filmy popularnonaukowe 3D. Hitem salonu jest stół dotykowy z wieloma aplikacjami.
- Tu nauki można dotknąć, eksperymentować, poznać fascynujące zjawiska – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Komunikacji w firmie Bayer – Pokazujemy związki nauki z życiem codziennym i to, w jaki sposób zdobycze ludzkiego umysłu mogą wpływać na jakość życia każdego z nas.
Po raz pierwszy zorganizowano również zajęcia w ramach stołecznej akcji „Lato w Mieście”. BayLab, niezmiennie, był miejscem debat na aktualne tematy społeczne: w 2014 roku motywem były badania opinii Polaków nt. poczucia kontroli i wpływu na własne zdrowie.
Na 2015 rok zaplanowano kolejne nowości.
- Chcemy jeszcze bardziej otwierać się na entuzjastów nauki, dlatego przygotowujemy więcej familijnych warsztatów, również w formule mobilnej i plenerowej. Opracowujemy nowe tematy zajęć i kolejne multimedialne pomoce edukacyjne – zapowiada Monika Lechowska.
BayLab działa po patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechniki Warszawskiej i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Patronem medialnym salonu jest portal CrazyNauka.pl.
Dalsze informacje: www.baylab.bayer.com.pl oraz www.facebook.com/BayLabPolska