Tak dla Zdrowia logo

Aktualności

Jaki sport wybiera aktywna Polka?

Współczesne Polki są wyjątkowo ambitne i prowadzą aktywne życie. Starają się każdego dnia wyglądać atrakcyjnie, odnosić sukcesy zawodowe, a przy tym utrzymywać formę. Wśród codziennych aktywności często jednak zapominamy o regularnym nawadnianiu organizmu, potrzebnym do zapewnienia sobie energii. Jak w natłoku piętrzących się obowiązków uczynić wodę nieodłączną towarzyszką naszego aktywnego życia?

Chcę być fit! – takie deklaracje padają z ust coraz większej liczby Polek. Stawiają na aktywność fizyczną, bo są świadome jej realnego wpływu na ciało i umysł. Wiedzą, że sport dostarcza sporej dawki endorfin, dzięki którym cieszą się dobrym samopoczuciem, pozwala im zachować piękną sylwetkę oraz wykazuje wpływ na jakość snu.

Odrobina ruchu w ciągu dnia przepełnionego zadaniami pozwala odprężyć ciało i umysł, dlatego właśnie coraz więcej kobiet sięga po płyty CD z nagranymi treningami, dzięki którym mogą ćwiczyć w domu, np. z ulubionym trenerem lub celebrytą. Doskonale sprawdzą się także krótki poranny jogging po parku, spacer po ulubionym parku, przejażdżka na rolkach po osiedlu lub trening na siłowni przed pracą. Na średnio intensywne i nieprzesadnie długie ćwiczenia mogą sobie pozwolić nawet bardziej zapracowane kobiety.

Aktywność zawsze w cenie

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez TNS Polska w 2016 roku na zlecenie marki BRITA, aż 96% Polek zamieszkujących duże miasta przyznało, że podejmuje aktywność fizyczną. Największą popularnością wśród kobiet cieszy się jazda na rowerze (57% badanych wskazało ten rodzaj aktywności) oraz spacery (50%). Autorka bloga WhatAnnaWears i ambasadorka kampanii BRITA „Think Your Water” Ania Skura wie, że sport uczy dyscypliny i samozaparcia, co może przekładać się także na inne dziedziny życia: – Motywacją do ćwiczeń jest dla mnie chęć utrzymania szczupłej sylwetki i świetnego samopoczucia. Ale też samodyscyplina, która pozwala mi zachować odpowiedni balans. Mam świadomość, że ruszanie się i pójście na trening to mój sukces, który powoduje, że dzięki temu jestem bliżej swojego celu. Z kolei rezygnacja z treningu oznacza dla mnie osobistą porażkę. Wiele Polek – poza jazdą na rowerze i spacerami – pływa na basenie i biega. Popularnymi dyscyplinami i są także nordic walking oraz zajęcia fitness.

Woda – zawsze i wszędzie

Aktywność fizyczna nieodłącznie wiąże się z nawadnianiem organizmu. Niestety, z badania BRITA wynika, że ponad połowa (53%) badanych Polek nie pije dziennej zalecanej dawki płynów. Pocieszająca jest jednak odczuwana przez nie potrzeba zmiany tych przyzwyczajeń, ponieważ równie duża grupa kobiet (49%) zamieszkujących duże miasta zadeklarowała chęć picia każdego dnia minimum 1,5 l płynów. Z każdym rokiem Polki stają się coraz bardziej świadome konieczności nawadniania organizmu, jak i korzyści, które z tego płyną. Ponad ¾ respondentów zadeklarowało, że uprawiając sport, sięga po butelkową wodę niegazowaną. Doceniają to, że dzięki takiemu rozwiązaniu mogą nosić wodę ze sobą – jej dostępność jest istotna nie tylko wtedy, gdy podejmują aktywność ruchową. Polki najchętniej wzięłyby ze sobą butelkę z wodą w podróż, na wycieczkę, jak i do pracy. Dobrą alternatywą dla wybieranych przez Polki butelek z wodą mineralną są lekkie i ekologiczne butelki filtrujące. Dzięki nim można zaspokoić swoje pragnienie zawsze i wszędzie, tam gdzie dostępna jest woda kranowa.

W zgodzie z samą sobą

Dostarczanie organizmowi odpowiedniej dawki płynów – oprócz skutecznego gaszenia pragnienia – pomaga utrzymywać dobre samopoczucie. Dlatego tak ważne jest, by mieć łatwy dostęp do świeżej i smacznej wody. Taką możliwość daje posiadanie funkcjonalnej butelki filtrującej wielokrotnego użytku BRITA fill&go Vital. Dzięki niej nie tylko możemy mieć wodę zawsze przy sobie, ale też dbamy o środowisko, oszczędzamy i nie dźwigamy pełnej butelki, gdy nie mamy takiej konieczności. Jak pokazują liczby, Polki zdecydowanie chętniej wybierają inne formy aktywności fizycznej niż dźwiganie plastiku w swojej torbie!



 
Podziel się na Facebooku

Reklama
Partnerzy
logo_baron_366x100.jpg
Wyszukaj artykuł