Tak dla Zdrowia logo

Aktualności

Jak Polacy dbają o higienę jamy ustnej? Ruszyła ogólnopolska kampania „Wymień szczoteczkę na nową”.

Odpowiednia higiena jamy ustnej ma ogromny wpływ na ogólny stan naszego zdrowia. Jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego przez OnePoll na zlecenie firmy Colgate-Palmolive, wielu z nas nie ma wyrobionych właściwych nawyków. Oprócz samego mycia zębów należy je regularnie nitkować, płukać oraz wymieniać szczoteczkę do zębów zgodnie z zaleceniami dentystów. Sytuacja związana z pandemią skłoniła 81% Polaków do podjęcia działań mających na celu poprawę zdrowia. Jednak tylko nieco więcej niż połowa (53,3%) społeczeństwa uważa, że może to uczynić poprzez zmianę nawyków związanych z codzienną higieną jamy ustnej.


Zarażaj uśmiechem, a nie bakteriami

Choć zdecydowana większość osób biorących udział w badaniu zdaje sobie sprawę, że stan jamy ustnej ma związek z ogólnym stanem zdrowia (88,30% respondentów), to większość nie dba o nią we właściwy sposób. Połowa respondentów myje zęby krócej niż jest to rekomendowane przez dentystów, prawie tyle samo osób deklaruje, że nie używa codziennie płynu do płukania ust. Co trzeci Polak nie stosuje w ogóle nici dentystycznej, czyścika do języka czy irygatora. Choć najbardziej zaskakujące jest to, że 75% Polaków zmienia szczoteczkę dopiero wtedy kiedy zauważy, że jest ona zniszczona, a aż połowa nie robi tego po przebytej infekcji.

Te wyniki są bardzo niepokojące. Myjąc zęby szczoteczką ze zniszczonym włosiem, możemy nie docierać do istotnych obszarów jamy ustnej, w których gromadzi się osad nazębny. Może to istotnie zwiększać ryzyko wystąpienia ubytków i problemów z dziąsłami. Z uwagi na gromadzące się na szczoteczce zarazki (podczas trwania infekcji) niezwykle ważnym jest, aby wymieniać ją niezwłocznie po każdym przebytym przeziębieniu, kaszlu lub gorączce. Wymiana szczoteczki na nową pomoże zadbać zarówno o zdrowie jamy ustnej, jak i o ogólny stan naszego zdrowia ” – powiedziała Hannah Young, higienistka stomatologiczna i ambasadorka marki Colgate.

Wymień szczoteczkę na nową

Analizując wyniki badania „Colgate Palmolive Reboot 2020” firma Colgate ruszyła z kampanią „Wymień szczoteczkę na nową”. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do stosowania w swojej codziennej higienie jamy ustnej trzech prostych zasad, które rekomendują również dentyści.

Kluczowe jest aby:

  1. myć zęby 2 razy dziennie co najmniej przez 2 minuty;
  2. wymieniać szczoteczkę co najmniej raz na 3 miesiące lub częściej – po każdej przebytej infekcji górnych dróg oddechowych;
  3. używać pasty do zębów z odpowiednim do wieku i grupy ryzyka próchnicy poziomem fluoru.

Oprócz tego należałoby pamiętać o codziennym stosowaniu płynu do płukania ust oraz nici dentystycznej. Dzięki temu minimalizujemy gromadzenie się bakterii w trudno dostępnych obszarach jamy ustnej. Dostępne są również pasty do zębów oraz płyny do płukania jamy ustnej zawierające aktywne składniki pomagające walczyć z bakteriami i przez to zmniejszyć gromadzenie się niepożądanej płytki nazębnej.

Badanie wskazane w niniejszym artykule „Colgate Palmolive Reboot 2020” zostało przeprowadzone przez OnePoll w terminie 21-24 sierpnia 2020 roku na grupie 1000 dorosłych Polaków.

KONIEC

O Colgate-Palmolive:

Colgate-Palmolive jest wiodącą, globalną firmą zajmującą się produktami konsumenckimi, koncentrującą się na kategoriach pielęgnacji jamy ustnej, higieny osobistej, środkami pielęgnacji domu oraz żywieniu zwierząt domowych. Firma liczy ponad 34 000 pracowników i sprzedaje swoje produkty w ponad 200 krajach. Colgate-Palmolive znany jest z takich marek jak: Colgate, Palmolive, elmex, meridol, Colodent, Tom’s of Maine, Sorriso, Mennen Speed Stick, Lady Speed Stick, Softsoap, Irish Spring, Protex, Sanex, Filorga, eltaMD, PCA Skin, Ajax, Axion, Fabuloso, Soupline i Suavitel, a także Hill’s Science Diet i Hill’s Prescription Diet. Firma doceniana jest za wiodącą pozycję i innowacyjność w promowaniu zrównoważonego rozwoju i dobrobytu społeczności, w tym za osiągnięcia w zakresie oszczędzania wody, zmniejszania ilości odpadów, promowania możliwości recyklingu i poprawy zdrowia jamy ustnej dzieci w ramach programu Bright Smiles, Bright Futures, w którym od 1991 roku udział wzięło już ponad miliard dzieci. Więcej informacji na temat globalnego biznesu Colgate-Palmolive (i tego, jak firma chce kształtować przyszłość pełną uśmiechu), odwiedź http://www.colgatepalmolive.com

 
Podziel się na Facebooku

Reklama
Partnerzy
optyk21_240_160.jpg
Wyszukaj artykuł