Szok! Polacy rozmawiają z chatbotem o zdrowiu.
Z Chatbota utworzonego przez firmę Findersand , który pomaga Polakom w korzystaniu z Internetowego Konta Pacjenta na pacjent.gov.pl skorzystało blisko półtora miliona rozmówców, średnio 8.2 tys. dziennie. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom “pacjenci” zamiast czekać na połączenie z konsultantem, natychmiast otrzymują odpowiedzi i instrukcje. To kolejny dowód na to, że sztuczna inteligencja jest przyszłością - również branży medycznej. Pozwala to na szybkie zdobycie potrzebnych informacji.
To jak bardzo doceniamy nowe technologie pokazują światowe statystyki. Według nich aż 64% internautów uważa, że możliwość 24- godzinnej obsługi zapytań jest najlepszą cechą chatbotów. To właśnie sztuczna inteligencja potrafi odpowiedzieć na około 80% standardowych pytań rozmówców. 58% z nich potwierdza, że chatboty zwiększają ich zadowolenie z obsługi.
Jak działa taki wirtualny asystent?
Na stronie pacjent.gov.pl umieszczono tzw. widget z oknem konwersacji, w którym każdy, kto odwiedza witrynę, może wpisać interesującą go kwestię lub pytanie, albo wybrać jedno z zagadnień z menu. I wirtualny asystent odpowiada. Asystent może pomóc w znalezieniu informacji i przeprowadzi również przez rejestrację Internetowego Konta Pacjenta lub dokonanie potrzebnych zmian w systemie. Co ważne asystent cały czas się uczy i może obsłużyć około 100 najpopularniejszych zapytań które zmieniają się w zależności od zainteresowań i potrzeb w danym momencie użytkowników.
Aktualnie jednym z najpopularniejszych tematów jest: “Jak sprawdzić wynik testu na koronawirusa”. Wirtualni asystenci to przyszłość wielu dziedzin, w tym i medycyny. Mogą sprawdzić się jako narzędzia np. do rejestracji wizyt i badań, odbioru wyników, czy lokalizowania najbliższej apteki lub przychodni.
Marta Wróbel