Komunikacja z małym pacjentem
Nie taki lekarz straszny, jak go malują
Pozytywna Dyscyplina, marka Nurofen i fundacja K.I.D.S. doradzają lekarzom jak komunikować się z dziećmi
Warto śledzić ciekawe projekty dedykowane dzieciom, zwłaszcza te, na które można głosować w sieci. Przykładem takiej kampanii jest projekt, na który oddali głos lekarze, rodzice, dziadkowie i kadra medyczna szpitali dziecięcych dedykowany komunikacji z małymi pacjentami, ich rodzicami a specjalistami podczas wizyt w gabinetach. Warsztaty Pozytywnej Dyscypliny, trwają już od lipca i będą realizowane jeszcze we wrześniu i październiku. Efektem mają być szkolenia dostępne również online (do których link przekażemy Państwu na pewno) oraz podręcznik oparty na specyficznych wyzwaniach porozumienia się z małym pacjentem.
Pomysł poparty został ankietą przeprowadzoną wśród lekarzy, pielęgniarek i innych pracowników szpitali, ze stażem powyżej 5 lat. Wszyscy, choć doświadczeni, wciąż chcą się rozwijać, zwłaszcza w aspekcie pogłębiania umiejętności komunikacyjnych z rodzicami małoletnich i samymi dziećmi, wiedzy w zakresie umiejętnego reagowania na emocje rodzica, czy radzenia sobie z własnymi emocjami.
Cel jest dla wszystkich jasny – efektywna komunikacja, która pomoże w zmotywowaniu dziecka i jego bliskich w procesie leczenia, w zarządzaniu stresem rodzica czy strachem dziecka spowodowanym brakiem pewności tego, co się wydarzy. To wspaniała i bardzo potrzebna inicjatywa. Jestem przekonana, że przełamie ona pewne tabu i da przestrzeń do konstruktywnej rozmowy o wyzwaniach w oddziałach szpitalnych i gabinetach lekarskich. Wierzę, że odpowie zarówno na potrzeby rodziców, jak i lekarzy w atmosferze obopólnego szacunku i zrozumienia - entuzjastycznie ocenia Aneta Górska-Kot, Ordynatorka Oddziału Pediatrycznego Szpitala i. prof. dr med. Jana Bogdanowicza (prawobrzeżna Warszawa).
Komunikacja z pacjentem i atmosfera placówki są kluczowe do efektywnego leczenia i szybkiego powrotu do zdrowia – podsumowuje Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt i dodaje – Mocno stoimy na stanowisku, że marki powinny dziś bardzo konkretnie odpowiadać na potrzeby społeczne.
Pośród partnerów kampanii są: Fundacja Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali (K.I.D.S), marka Nurofen, natomiast szpitale biorące udział w tej pilotażowej inicjatywie to Centrum Zdrowia Dziecka (CZD), Instytut Matki i Dziecka (IMID), Szpital przy ul. Niekłańskiej, Szpital Bielański oraz Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM), który dba o stronę naukową, w tym ocenę efektów szkoleń.
Efektem współpracy specjalistów jest podręcznik dedykowany w całości problemom małych pacjentów, a właściwie stosowanym rozwiązaniom, realnie zmieniającym ich świat zdrowia na lepsze.
szczegóły na www.pozytywnadyscyplina.pl