Muszkieterowie dotarli z profilaktyką antyrakową do blisko 8000 Polek
Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami sklepów Intermarché i Bricomarché, już od 11 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”, która ma na celu promocję profilaktyki raka piersi wśród kobiet.
W 2018 roku w ramach tej kampanii, z badań profilaktycznych skorzystało 7 838 kobiet kwalifikujących się do bezpłatnej kontroli mammograficznej. Wśród 677 z nich wykryto zmianę łagodną, a 223 otrzymały skierowanie na dodatkowe, również bezpłatne badania w ramach diagnostyki pogłębionej. Z raportu „Dostępność i efekty leczenia nowotworów” opublikowanego przez Narodową Izbę Kontroli wynika, że nowotwory złośliwe stanowią drugą, najczęstszą przyczynę zgonów w Polsce (w 2015 r., ponad 27 proc. zgonów mężczyzn oraz prawie 24 proc. wśród kobiet) . Wśród kobiet rak piersi jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o zachorowalność, natomiast w przypadku umieralności ten nowotwór plasuje się równie wysoko, bo na drugiej pozycji . Ryzyko zachorowania na raka piersi wzrasta z wiekiem, niemal połowa zachorowań jest diagnozowana między 50. a 69. rokiem życia – wynika z danych opracowanych przez Krajowy Rejestr Nowotworów .
Mając świadomość tego, że wczesne wykrycie nowotworu zwiększa szanse na całkowite pokonanie choroby, Grupa Muszkieterów już od 12 lat organizuje akcję „Muszkieterowie dla Polek”. Ta inicjatywa ma za zadanie zwiększyć świadomość kobiet w naszym kraju na temat tego, jak ważna jest profilaktyka w przypadku raka piersi. – W ubiegłym roku dzięki akcji „Muszkieterowie dla Polek” na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché, 7838 kobiet w wieku 50-69 lat wzięło udział w bezpłatnych badaniach mammograficznych refundowanych przez NFZ – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Widząc jak wiele kobiet decyduje się na udział w organizowanych przez nas badaniach profilaktycznych możemy śmiało powiedzieć, że akcja przynosi zamierzony efekt. To oznacza, że każdego roku zwiększa się świadomość Polek na temat tego, jak ważna dla naszego zdrowia jest profilaktyka. W 2019 roku Grupa Muszkieterów kontynuuje działania w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Tak, jak w poprzednich latach kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych w 3 województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim.
W ciągu 11 lat trwania kampanii zbadanych zostało około 60 tys. kobiet. Badania mammograficzne w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” prowadzone są we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry. W celu zwiększenia świadomości znaczenia profilaktyki raka piersi, Grupa Muszkieterów przeprowadziła dwie sondy, pytając przechodniów m.in. o to jaka jest najważniejsza kobieta w ich życiu oraz w jaki sposób dbają o siebie i czy wśród tych metod znajdują się też regularne badania. Rezultaty akcji można obejrzeć na kanale Grupy Muszkieterów na YouTube: Film 1 i Film 2. Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce Grupa Muszkieterów to obecna od ponad 20 lat na polskim rynku największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. Zrzesza ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2018 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,5 mld złotych.
W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest obecnie ok. 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii. Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronie www.muszkieterowie.pl, www.Intermarche.pl i www.bricomarche.pl