Wielkie Marki od Kuchni
6 kwietnia 2017 roku odbyło się w SGH drugie spotkanie Wielkie Marki od Kuchni z cyklu otwartych seminariów służących popularyzacji tematu zarządzania marką. Bohaterką była firma Medicover, której historię dynamicznego rozwoju przedstawiła Dorota Haller – Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji.
W ramach projektu menedżerowie najskuteczniejszych firm działających w Polsce i za granicą, będący gestorami najsilniejszych marek, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem prezentując najlepsze praktyki z zakresu strategii marek na rynku polskim i rynkach zagranicznych. Prezentacji towarzyszy dyskusja z udziałem zaproszonych praktyków oraz przedstawicieli świata nauki.
Uczestników kwietniowego spotkania powitała dr hab. Marzanna Witek-Hajduk, prof. SGH oraz Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands w Polsce. Dorota Haller Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji, przeprowadziła słuchaczy przez ponad dwie dekady dynamicznego rozwoju marki, podkreślając wielokrotnie, że pierwotna idea założycieli Always Be Communicating przez cały czas jest bardzo bliska marce. Tożsamość marki ma swój fundament w wartościach firmy, z których kluczowa jest pasja dla jakości – wyznaczająca standardy pracy w Medicover oraz otwartość na innowacje. Firma pomimo swojej skali (140 własnych placówek, ponad 1,8 tys, placówek partnerskich, obecność w 14 krajach, 14 000 pracowników) zachowuje ducha startupu, a decyzje o wdrożeniu nowych rozwiązań podejmowane są błyskawicznie.
Podczas spotkania można było dowiedzieć się o wyjątkowych wyzwaniach, stojących przed marketerem pracującym w branży usług zdrowotnych – szereg ograniczeń prawnych pozwala jedynie na informowanie pacjentów o dostępnej ofercie, a większość danych o klientach (pacjentach) chroni tajemnica lekarska. Medicover bardzo sobie ceni otrzymywanie informacji zwrotnej od pacjentów, na tej podstawie firma nie tylko poprawia jakość obsługi, ale też modyfikuje produkty i wprowadza nowe rozwiązania.
Kolejne spotkania z cyklu Wielkie marki od Kuchni odbędą się wkrótce. Na profilu Superbrands Polska na Facebooku zamieszczane będą informacje o wydarzeniach www.facebook.com/superbrands.polska
Z cyklu: „Odchudzanie? - co nie pyka - zdaniem psychodietetyka
Psychodietyk - osoba , która pracuje z klientem nad psychologicznymi barierami na drodze do osiągnięcia satysfakcjonującej wagi ciała i zdrowego stylu życia poprzez:
wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych
wzmocnienie motywacji
zmianę niesprzyjających przekonań i zachowań
wzmacnianie poczucia własnej wartości
regulację emocji , dzięki którym możliwa jest eliminacja nadmiernego jedzenia
Mechanizm oszczędnościowego genotypu czyli dlaczego diety są nieskuteczne?
Po utracie upragnionych kilogramów będących skutkiem stosowania diety przynajmniej 90% osób powróci do swojej normalnej wagi, a często nawet ją przekroczy. Dzieje się tak dlatego, że zastosowanie diety wyzwala w naszym organizmie niestrudzone, genetycznie uwarunkowane mechanizmy przystosowania się do głodu, które posiadamy w spadku od ewolucji.
Powrót do poprzedniej wagi po zakończeniu diety nie jest związany z brakiem siły woli jak większość z nas myśli, ale z mechanizmem fizjologicznym jaki ewolucja wbudowała w nasze organizmy , byśmy mogli przetrwać jako gatunek ludzki czasu chłodu i głodu. Nosi on nazwę mechanizm oszczędnościowego genotypu. Obrazowo mówiąc: jeśli mamy do czynienia z dwoma jednojajowymi bliźniakami a jeden z nich przeszedł dietę, to jeśli po jej zakończeniu zje tyle samo co brat bliźniak , który na diecie nie był, to ten pierwszy przytyje a ten drugi nie. Podczas chudnięcia organizm przestawia swój metabolizm tak, aby uzyskać z określonej ilości pokarmu więcej kalorii i w miarę możliwości zaczyna gromadzić zapasy. To trochę tak jakby zaczął myśleć: ,,skoro teraz brakuje jedzenia, to trzeba się przygotować na taką ewentualność w przyszłości i zgromadzić rezerwy…”
Każda osoba, która stosowała diety odchudzające, polegające na radykalnej zmianie składników żywieniowych a także ich racji, po powrocie do ,,normalnego odżywiania’ ’poczuje, że jego łaknienie jest większe a ta sama ilość pokarmu wywołuje większy wzrost otyłości. Te mechanizmy metaboliczne są tym wyraźniejsze, im częściej ktoś dietę stosował.
Co zatem zamiast diety odchudzającej?
Dobre, zdrowe nawyki żywieniowe pozwalają utrzymać nasz organizm w dobrej formie zarówno psychicznej jak i fizycznej. Raz wypracowany nawyk, ukształtowany w naszej psychice jako pożądany, pozostaje z nami do końca życia. Zatem kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych to długi proces ale niewątpliwie wpływa na lepszą kondycje całego organizmu-tak fizyczną jak i psychiczną.
Anna Proch psycholog, psychodietetyk