Plusy i minusy zakupów grupowych
Od jakiegoś czasu na całym świecie zapanowała moda na tzw. zakupy grupowe. Często jednak nie wiemy na czym polega idea takich zakupów i jakie są ich zalety i wady. Zakupy grupowe to bardzo prosty system. Firmy na odpowiednich serwisach sprzedają swoje usługi i produkty z bardzo dużymi zniżkami pod warunkiem, że produkt zbierze odpowiednią liczbę chętnych. Proponowane zniżki mogą sięgać 50%, a czasem udaje się upolować nawet 80% zniżki. W sieci funkcjonuje wiele serwisów oferujących zakupy grupowe. Każdy z nich, w wielu miastach Polski, oferuje kilkanaście propozycji. Początkowo sprzedawano jedynie produkty, a obecnie, dzięki wielkiemu zainteresowaniu, rozszerzono ofertę również na szereg usług np. pobyt w hotelu, usługi w SPA, wycieczki, zabiegi kosmetyczne. Nowy sposób nabywania upragnionych produktów ma szereg zalet. Jedną z nich jest możliwość dokonania zakupu z atrakcyjnym rabatem, którego nie udałoby się uzyskać będąc klientem indywidualnym.
Zakupy grupowe dają nam również niepowtarzalną szansę skorzystać z promocji na usługi i produkty, które często nie miałyby szansy ujrzeć światła dziennego. Zakupy grupowe pozwalają nam również na dokładne zapoznanie się z ofertą w naszym mieście bez konieczności dokonywania wcześniejszych opłat. Jednak wiele osób sceptycznie odnosi się do tej formy zakupów, widząc w niej szereg wad. Podstawową jest brak jakiejkolwiek gwarancji na uzyskanie profesjonalnej usługi, a czasem zdarzyć się może, że atrakcyjna cena nie idzie w parze z jakością. Problemem dla wielu jest również zbyt krótki czas na zakup konkretnego produktu i usługi, czy limit miejsc. Jednak najwięcej kontrowersji budzi sposób i termin zwrotu pieniędzy za niezrealizowaną usługę. Często na zwrot pieniędzy trzeba czekać nawet 30 dni. Dlatego przed przystąpieniem do jakiegokolwiek zakupu należy uważnie zapoznać się z regulaminem serwisów i porównać je między sobą. Zakupy grupowe, jak wszystko, mają swoje plusy i minusy. Zawsze znajdą się wielbiciele i sceptycy. Jednak patrząc na ich rosnącą popularność możemy się jedynie teraz zastanawiać jak dalej będzie rozwijał się ten rynek, jakie usługi można jeszcze zaproponować internautom i jak będą dalej kształtowały się korzyści wynikające z zakupu zarówno dla klienta jak i firmy proponujących usługi.