Plebiscyt „Rak. To się leczy!”: wybierzmy najlepszych w walce z rakiem w roku 2013
4 lutego, w dniu inauguracji drugiej edycji kampanii społecznej „Rak. To się leczy!”, ruszył internetowy Plebiscyt, którego celem jest wyłonienie i nagrodzenie ludzi zaangażowanych w walkę z rakiem, oddziałów onkologicznych i kampanii edukacyjnych – najbardziej wyróżniających się w minionym roku.
Kampania społeczna „Rak. To się leczy!” nie tylko promuje badania profilaktyczne i łamie stereotypy na temat chorób nowotworowych, ale także wyróżnia najlepsze praktyki oraz kampanie na rzecz walki z rakiem. Zwieńczeniem tego typu działań jest Plebiscyt oraz Gala „Rak. To się leczy!”, na której prezentowani są laureaci.
- Wierzymy, że w Polsce jest wiele instytucji i osób zaangażowanych w pomoc osobom chorym na raka, w leczenie czy edukację. Często są to „zwykli bohaterowie”, którzy są inspiracją i nadzieją dla otaczających ich ludzi, bo dla nich liczy się CZŁOWIEK. Stąd pomysł na Plebiscyt dostępny dla wszystkich internautów. Chcemy takie pozytywne przykłady pokazać i docenić – tłumaczy Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy!”.
Kategorie
Od dziś do 28 lutego na stronie www.rak.tosieleczy.pl można zgłaszać kandydatów w kategoriach:
1. „Człowiek najbardziej zaangażowany w walkę z rakiem w roku 2013” (lekarze, działacze, wolontariusze itp.)
2. „Oddział/szpital onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom w roku 2013”
3. „Człowiek niosący nadzieję” (pacjenci onkologiczni, którzy swoją wiarą i determinacją potwierdzają, że „rak – to się leczy!”)
4. „Akcja lub kampania na rzecz walki z rakiem roku 2013” (akcje i kampanie edukacyjne)
5. „Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukację onkologiczną w roku 2013” (dziennikarze lub redakcje zgłaszają swoich kandydatów – osobny regulamin).
Zasady
Pierwszy etap „nominacji” ma formułę otwartą - aby zgłosić kandydatów, wystarczy wejść na stronę www.rak.tosieleczy.pl i on-line wypełnić formularz zgłoszeniowy (dlaczego nasz kandydat zasługuje na nagrodę). Czas trwania: 4.02 – 28.02.2014.
Drugi etap to głosowanie na 5 nominowanych w każdej kategorii (poza dziennikarską), których wyłoni Kapituła Plebiscytu biorąc pod uwagę liczbę zgłoszeń i ich argumentację. Czas trwania: 3.03 – 26.03.2014.
Finaliści w poszczególnych kategoriach (po 3 z największą liczbą głosów) zostaną oficjalnie zaprezentowani podczas uroczystej Gali, 3 kwietnia 2014 r. w Teatrze Capitol w Warszawie. Laureaci otrzymają pamiątkowe statuetki, dyplomy oraz nagrody ufundowane przez partnerów kampanii „Rak. to się leczy!”.
Nowymi kategoriami tegorocznej edycji Plebiscytu jest „Człowiek niosący nadzieję” oraz „Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukacje onkologiczną w roku 2013”. Ta ostatnia kategoria organizowana jest wspólnie z Dziennikarskim Klubem Promocji Zdrowia i posiada oddzielny regulamin. Do Plebiscytu zgłosić się może każdy dziennikarz zajmujący się tematyką onkologiczną, który prześle formularz zgłoszeniowy i przykładowe materiały redakcyjne.
Współorganizatorem Plebiscytu „Rak. To się leczy!” 2014 jest ING Życie. Partnerami wydarzenia są: Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia oraz firmy Pharmaceris, Nestle Health Science, Adrian, Press Glass, Lilly, Oknoplast, DOZ.pl i LOT.
Więcej na www.rak.tosieleczy.pl