Tak dla Zdrowia logo

Aktualności

Aktualności

CZERNIAK to może być TO. Sprawdź TO!

Zakładasz koszulę i przestajesz TO widzieć.  Zakrywasz TO rękawem i zapominasz. Odwracasz się od lustra i przestajesz zadawać sobie pytanie czy TO może być groźne. Nie pozostawiaj na swojej skórze znaków zapytania. CZERNIAK to może być TO. Sprawdź TO.

Więcej…

 

Rynek prywatnych usług medycznych

W związku ze wzrostem aktywności i długości życia pogłębiła się również potrzeba dostępu do opieki medycznej, co przy ograniczonej liczbie specjalistów i przeciążeniu publicznej służby zdrowia, popularyzuje rozwiązania prywatnej opieki medycznej.

Więcej…

 

Nestlé wspiera Unię Europejską w stworzeniu polityki na rzecz lepszej żywności

Ponad 300 osobistości ze świata polityki Unii Europejskiej, ambasadorów, przedstawicieli unijnych instytucji, organizacji pozarządowych oraz ekspertów ds. żywienia spotkało się na obchodach 150-lecia Nestlé, które miały miejsce 21 czerwca w Brukseli. Podczas uroczystości dyskutowano o zrównoważonym rozwoju, przyszłości żywienia i zobowiązaniach Nestlé wobec społeczeństwa. Spotkanie było również okazją do przedstawienia stanowiska międzynarodowego koncernu wobec problemów żywieniowych, z którymi boryka się cała Europa.

Więcej…

 

44 tysiące osób przebadało się w akcji NEFROTEST, jedynej w Polsce kampanii dla zdrowia nerek. 60 edycji za nami.

Ponad 44 tysiące osób w całym kraju oddało już krew by przebadać swoje nerki w akcji NEFROTEST. Kampania odbyła się dotąd 60 razy w 58 miastach (dwa odwiedziła dwukrotnie). NEFROTEST to jedyna w Polsce akcja profilaktyczna i edukacyjna dla zdrowia nerek.
Jej kulminacyjnym punktem, w każdej z lokalizacji, są masowe badania przesiewowe. Podstawowym celem kampanii NEFROTEST jest edukacja - uświadomienie Polakom roli, jaką w organizmie człowieka pełnią nerki, oraz faktu, iż choroby układu moczowego trudno rozpoznać kierując się objawami, a łatwo wykryć za pomocą prostych badań krwi i moczu. Chorobę rozpoznaną na wczesnych etapach  można całkowicie wyleczyć albo znacznie spowolnić
jej rozwój. Niezdiagnozowana na czas jest jedną z przyczyn przedwczesnej śmierci Polaków. Najbliższe akcje NEFROTEST zaplanowano 26 czerwca 2016 w Bydgoszczy (kujawsko-pomorskie) i 16 października br. w Wołominie (mazowieckie).

Więcej…

 

Telemedycyna – odpowiedź na bolączki służby zdrowia

Zdalne diagnozowanie, bieżące monitorowanie stanu pacjenta, stała kontrola parametrów terapii, możliwość szybkiej reakcji na pojawiające się problemy, przejrzyste informacje o terapii i szczegółowe dane procesu leczenia nawet z kilku minionych lat – bez zapisów, bez kolejek, a nawet bez bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Wykorzystanie nowoczesnej technologii w diagnostyce i leczeniu pacjentów obniża koszty świadczenia opieki zdrowotnej, ułatwia dostęp do lekarzy specjalistów a lekarzom pozwala na lepszą efektywność pracy i poświęcenie czasu pacjentom, którzy go najbardziej potrzebują. Teraz z dobrodziejstw telemedycyny mogą również skorzystać pacjenci poddani terapii w zakresie zaburzeń oddychania podczas snu oraz ich lekarze.

Więcej…

 

Tak trzymać! – 8. finał pro-transplantacyjnej kampanii społecznej Drugie życie

8. edycja kampanii społecznej Drugie życie prowadzonej przez firmę Fresenius Medical Care Polska właśnie zakończyła się w czterech uczestniczących w tym roku województwach. Ponad 30 000 uczniów z niemal 100 szkół średnich w Polsce, tylko w tym roku, zostało zaangażowanych w działalność pro-transplantacyjną i edukacyjną. Młodzi ludzie wykonali niesamowitą pracę wśród swoich przyjaciół, rodzin i społeczności. 12 szkół laureatów kampanii otrzymało czeki charytatywne o wartości 1000 zł każdy. Zwycięzcy będą mogli przeznaczyć je na dowolnie wybrany cel dobroczynny. Dodatkowo, w dowód uznania dla młodych wolontariuszy kampanii Drugie życie, kapituły w województwach przyznały ponad 20 wyróżnień i kilkaset podziękowań dla szkół, nauczycieli, lekarzy i osób po przeszczepie.

Więcej…

 

Opadające powieki – Twój problem?

Skóra wokół oczu jest wyjątkowo delikatna, często właśnie w tej okolicy pojawiają się pierwsze zmarszczki, a wiotkość skóry zaczyna być uciążliwa. Są jednak sposoby, aby pozbyć się tego zmartwienia. O problemie opadających powiek rozmawiamy z dr Ewą Rybicką z warszawskiej kliniki Estetica Nova.

Więcej…

 

Więcej niż nawodnienie. Po jakie produkty sięgać w upalne dni.

Za nami pierwsze ciepłe dni, a przed nami jeszcze całe, pełne wzmożonej aktywności lato. Jednak, gdy my cieszymy się wysokimi temperaturami, słońcem, plażą i sportami wodnymi, nasz organizm traci coraz więcej płynów, a wraz z nimi cennych dla zdrowia mikro- i makroelementów. Po jakie więc produkty powinniśmy częściej sięgać w upalne dni, by z dobrym samopoczuciem móc w pełni korzystać z uroków lata?

Więcej…

 

Laureatka programu MasterChef w kampanii „Pora na pomidora”

Rozpoczęła się 6. edycja kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Ma ona zachęcać do regularnego spożywania polskich warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych. Inspiracji do gotowania z wykorzystaniem krajowych produktów dostarczy zwyciężczyni III edycji programu MasterChef – Dominika Wójciak, ambasadorka kampanii.

Więcej…

 
Więcej artykułów…
Podziel się na Facebooku

Reklama
Partnerzy
optyk21_240_160.jpg
Wyszukaj artykuł