Euro 2012 zbliża się orlimi krokami. Zmartwieni wolnym tempem powstawania dróg i stadionów, zapomnieliśmy zatroszczyć się o ich niematerialny wymiar i ducha przyszłych zawodów.
Jak często, od momentu przyznania Polsce prawa do organizacji Euro 2012, pojawił się w społecznej dyskusji temat poprawy naszego wizerunku w kontekście kibicowania?
Mecz K.S. Marwit dla Fundacji udowodnił, że rozgrywki piłkarskie mogą być pretekstem do wspaniałej rodzinnej zabawy. 11 kwietnia 2009 . narodził się pomysł na społeczną akcję: Rodzinne Kibicowanie.
Jej celem jest promocja przyjaznego wizerunku stadionów i rodzinnego kibicowania. W szerszym wymiarze: wizerunku meczy przyjaznych kibicom i kibiców przyjaznych. Do udziału w niej zapraszamy wszystkich zainteresowanych pozytywnym rodzinnym kibicowaniem. Młodszych i starszych. Każdego, kto w piłce nożnej dostrzega uśpiony potencjał, nie tylko marketingowy. Zapraszamy instytucje społeczne, władze lokalne, środki społecznego przekazu, a przede wszystkim osoby indywidualne.
Mistrzostwa będą doskonałą okazją do zmiany wizerunku polskiego kibica, walki ze stereotypami. Promocji polskich miast w rozgrzanej piłkarskimi emocjami Europie. Możemy wykorzystać ten moment na upowszechnienie ważnych społecznie wartości. Pokazać, że sport, jest przede wszystkim źródłem zdrowych, pozytywnych emocji, a wspólne kibicowanie i doping drużynom narodowym instrumentem budowania społecznego zaangażowania i wspólnoty.
O tym, jak ważnym elementem naszej narodowej kultury jest piłka nożna i związane z nią rytuały, nie trzeba nikogo przekonywać. Przywróćmy jej najwyższe jakościowo standardy. Ukażmy nowoczesną polską gościnność - nasz silny promocyjny atut. Sprawmy, aby Euro było ważnym wydarzeniem nie tylko w kontekście rozgrywek sportowych. Aby stało się pretekstem do świetnej zabawy dla polskich i europejskich rodzin.
Zadbajmy o to, aby istniejące jak i nowopowstałe stadiony wypełnił duch rodzinnego kibicowania i zdrowej rywalizacji. Warto zainwestować w ten projekt.
Zespół Tak dla Zdrowia