Na początku czerwca ruszyła kampania reklamowa „Polska. Move your imagination”, która ma promować Polskę na rynku niemieckim, brytyjskim i francuskim. Jedną z kluczowych reklamówek jest spot wizerunkowy „Poland – feel invited”. Każda z odsłon kampanii ma pokazać inne oblicze Polski oraz zmienić stereotypowe postrzeganie kraju. „Niestety spot promujący Polskę jest tylko poprawny” - twierdzi Anna Proszowska-Sala, ekspert w zakresie public relations. W jednominutowym spocie można zobaczyć jeziora, morze oraz poszczególne miasta Polski: Poznań, Gdańsk, Warszawę czy Kraków. Ma to pokazać turystom, że nasz kraj ma wiele do zaoferowania oraz ma przełamać stereotypowy wizerunek zacofanego kraju. Zdaniem Anny Proszowskiej-Sala: „Na tak szczególną okazję można wyobrazić sobie film o Polsce angażujący, integrujący w sobie różne kanały komunikacji, zaskakujący formą i treścią, pokazujący nasz kraj i ludzi w nietuzinkowy sposób. Niestety ani jego forma ani treść nie pozwala na wyróżnienie się, zbudowanie wyrazistych skojarzeń”. Zaś w założeniu Polskiej Organizacji Turystycznej, spot „Poland – feel invited” to: „opowieść o turystyce kulturowej, o wypoczynku w naturze, różnorodnych aspektach turystyki aktywnej” a „przyjazd do Polski nigdy nie pozostawia zwiedzającego obojętnym, doświadczenia i wrażenia są jeszcze długo w jego pamięci”.
Nowy spot promujący Polskę: akcja i dynamizm, ale brak koncepcji
Na początku czerwca ruszyła kampania reklamowa „Polska. Move your imagination”, która ma promować Polskę na rynku niemieckim, brytyjskim i francuskim. Jedną z kluczowych reklamówek jest spot wizerunkowy „Poland – feel invited”. Każda z odsłon kampanii ma pokazać inne oblicze Polski oraz zmienić stereotypowe postrzeganie kraju. „Niestety spot promujący Polskę jest tylko poprawny” - twierdzi Anna Proszowska-Sala, ekspert w zakresie public relations. W jednominutowym spocie można zobaczyć jeziora, morze oraz poszczególne miasta Polski: Poznań, Gdańsk, Warszawę czy Kraków. Ma to pokazać turystom, że nasz kraj ma wiele do zaoferowania oraz ma przełamać stereotypowy wizerunek zacofanego kraju. Zdaniem Anny Proszowskiej-Sala: „Na tak szczególną okazję można wyobrazić sobie film o Polsce angażujący, integrujący w sobie różne kanały komunikacji, zaskakujący formą i treścią, pokazujący nasz kraj i ludzi w nietuzinkowy sposób. Niestety ani jego forma ani treść nie pozwala na wyróżnienie się, zbudowanie wyrazistych skojarzeń”. Zaś w założeniu Polskiej Organizacji Turystycznej, spot „Poland – feel invited” to: „opowieść o turystyce kulturowej, o wypoczynku w naturze, różnorodnych aspektach turystyki aktywnej” a „przyjazd do Polski nigdy nie pozostawia zwiedzającego obojętnym, doświadczenia i wrażenia są jeszcze długo w jego pamięci”.
Stanowisko PR managera na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Intel Technology Poland objął pod koniec sierpnia, związany ponad 10 lat z branżą mediów i PR, Juliusz Kornaszewski. Kornaszewski zastąpił Radosława Walczyka, który obecnie pracuje w dziale PR w siedzibie Intel Corporation w Stanach Zjednoczonych. Wcześniej nowy PR-owiec związany był z redakcją miesięcznika PC World Komputer (obecnie PC World), gdzie od 2004 r. do 2010 r. pełnił funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Jednocześnie w latach 2000-2010 zajmował stanowisko szefa działu hardware miesięcznika Kino Domowe – Magazyn DVD. Ostatnio, od 2010 r. do sierpnia 2011 r., był z kolei dyrektorem zarządzającym agencji PR i marketingu społecznościowego, Mindspot Communication&Media. (es)
RAPORT EKID: NIELETNI SZUKAJĄ W SIECI ROZRYWKI
52 proc. dzieci w wieku 13-15 lat przynajmniej raz w miesiącu zagląda na stronę erotyczną. Dzieci coraz częściej przeglądają strony erotyczne w internecie - wynika z opublikowanego raportu eKid przygotowanego przez firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI) i fundację Kidprotect.pl. Badania wskazują, że prawie połowa dzieci poniżej 13-15 przynajmniej raz w miesiącu zagląda na taką stronę. Prawie połowa (48 proc.) dzieci mających poniżej 13 lat przyznaje, że w maju przynajmniej raz zajrzeli na stronę erotyczną. Natomiast w grupie wiekowej 13-15 lat odsetek ten wynosi aż 52 proc.
Rodzina chorej musiała pokryć koszty jej transportu z Włoch, gdzie pracowała i miała ubezpieczenie zdrowotne. NFZ nie refunduje takiego świadczenia, pomogłoby dodatkowe ubezpieczenie. Jak podaje Gazeta Wyborcza, pacjentka po przejściu udaru trafiła do szpitala we Włoszech. Pracowała legalnie, miała ubezpieczenie, więc pobyt w szpitalu nic nie kosztował. Po siedmiu tygodniach szpital wypisał kobietę, która wymagała jednak dodatkowego leczenia. Rodzina zdecydowała, by przewieźć ją do Polski. Włoski ubezpieczyciel nie przewidział zwrotu kosztów transportu medycznego Opłaciła go rodzina, licząc na refundację NFZ. Fundusz wyjaśnia, że nie miał podstaw, by zapłacić za ten transport. Pacjentka miała włoskie ubezpieczenie, a ten kraj nie przewiduje zwrotu tego typu kosztów. W opinii radcy prawnego z Biura Rzecznika Ubezpieczonych, tę kwestię rozwiązałoby wykupienie komercyjnego ubezpieczenia.
Islandzki parlament szykuje się do całkowitego zakazu sprzedaży papierosów. Będą je mogli kupić tylko trwale uzależnieni. Za 10 lat Islandia będzie jedynym krajem świata, w którym papierosy nie będą sprzedawane w wolnym handlu, tylko w specjalnych aptekach. Pięć reprezentowanych w jednoizbowym parlamencie partii popiera pomysł byłej minister zdrowia Siv Fridleifsdottir, by całkowicie zakazać na wyspie palenia - informuje portal gazeta.pl.
Papierosy na receptę będą mogli kupić tylko ci, u których lekarze stwierdzą trwałe uzależnienie od nikotyny. W przeciwieństwie do lekarstw państwo nie będzie ich jednak refundować.
Raport Interaktywnie.com: Finanse w internecie / Beata Ratuszniak
Fraza "kredyty" jest wpisywana do wyszukiwarki Google ponad milion razy miesięcznie. Fraza "ubezpieczenia" - dziewięćset tysięcy razy. Dla aktywnych internautów sieć jest najważniejszym źródłem informacji o usługach finansowych.
Przez internet można zamówić praktycznie wszystkie rodzaje usług finansowych, jakie obecnie oferują banki. Dostępne on-line są typowe produkty bankowe, takie jak konta, różnego rodzaju kredyty i pożyczki, karty kredytowe, lokaty, fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, fundusze emerytalne. W sieci można także aplikować o usługi private banking czy umówić się na spotkanie z doradcą finansowym. Firmy mogą zamawiać leasing, factoring, usługi windykacji czy informacji gospodarczej.
Proces zakupu usługi finansowej przez internet, jego przebieg i czas trwania, zależą od procedur obowiązujących w konkretnym banku. Niektóre produkty można nabyć bez wychodzenia z domu. Tak jest w przypadku wielu kont osobistych, lokat, ubezpieczeń komunikacyjnych, a także niektórych kart kredytowych czy kredytów gotówkowych.
Więcej…
72 procent respondentów sierpniowego badania TNS OBOP jest przeciwnych proponowanym przez resort edukacji zmianom w systemie szkolnictwa dotyczących obniżenia wieku szkolnego. Tylko 16 procent ankietowanych opowiada się za posyłaniem sześciolatków do szkół.
Nowelizacja ustawy o systemie oświaty wprowadza od 1 września 2012 roku obowiązek szkolny dla sześciolatków. W trzyletnim okresie pilotażowym (w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012) poprzedzającym wprowadzenie tego obowiązku, decyzję o rozpoczęciu edukacji dziecka w wieku sześciu lat podejmują rodzice i dyrektor szkoły. Oznacza to, że w latach szkolnych 2009/2010-2011/2012, na wniosek rodziców, obowiązkiem szkolnym może być objęte dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat. W tym roku szkolnym po raz ostatni rodzice mogą decydować, czy ich dziecko pójdzie wcześniej do szkoły czy nie - za rok będzie to już powszechnym obowiązkiem.
72 procent uczestników badania OBOP-u uważa, że posyłanie sześcioletnich dzieci do szkoły jest złym pomysłem. Za obniżeniem wieku szkolnego opowiedziało się zaledwie 16 procent respondentów a 12 procent ankietowanych nie ma wyrobionego zdania na ten temat. Najwięcej zwolenników propozycji MEN jest wśród młodych, wykształconych mieszkańców wielkich miast, ale i w tej grupie stanowią oni mniejszość. Częściej niż pozostali respondenci wprowadzeniu obowiązku szkolnego od lat sześciu sprzeciwiają się osoby mające na utrzymaniu dzieci (78 procent).
STANOWISKO POPARTE DOKUMENTEM
Głównym celem obywatelskiego projektu nowelizacji ustawy o systemie oświaty - złożonego dziś w Sejmie - jest przywrócenie stanu sprzed reformy, a co za tym idzie, oprócz zniesienia obowiązku szkolnego 6-latków i obowiązku przedszkolnego 5-latków, także powrót do tzw. starej podstawy programowej nauczania i wychowania przedszkolnego.
Pod projektem podpisało się ponad 330 tys. osób - poinformowała Karolina Elbanowska ze Stowarzyszenia i Fundacji Rzecznik Praw Rodziców, które było inicjatorem projektu.
ODPOWIEDŹ MINISTERSTWA
"Wiele szkół jest gotowych na przyjęcie sześciolatków” - zapewniła Minister edukacji Katarzyna Hall. Jednocześnie zaapelowała o zgłaszanie przypadków szkół, które tego nie zrobiły.
Raport kardiologów: Europejki żyją dłużej, ale nie cieszą się lepszym zdrowiem
PAP/Rynek Zdrowia
Kobiety w UE żyją średnio o 6 lat dłużej niż mężczyźni, ale to nie znaczy, że cieszą się lepszym zdrowiem - wykazał raport opublikowany podczas kongresu Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego przez dr. Diego Venuzzo - dyrektora Centrum Kardiologicznego w Udine we Włoszech.
Tzw. przeciętna długość życia kobiet w UE wynosi nieco ponad 82 lata (82,4). W przypadku mężczyzn nieznacznie przekracza 76 lat (76,4). Najdłużej żyją Francuzki - średnio 84,8 lat, a najkrócej Bułgarki (jedynie 77 lat).
Polska należy do krajów, w których różnica w przeciętnej długości życia między kobietami i mężczyznami jest dość duża. Kobiety żyją prawie 9 lat dłużej, co jest spowodowane nadumieralnością mężczyzn. Wśród europejskich państw ta różnica jest największa na Litwie i wynosi aż 11,3 lat (na korzyść pań). Według danych GUS, w Polsce panie w 2008 r. żyły średnio 80 lat, natomiast panowie - jedynie 71,3.
Więcej…
Możliwe, że już niedługo przestaniemy bać się leczenia próchnicy. Dotychczas leczenie to związane było z koniecznością użycia wierteł. Lęk przed takim leczeniem i strach były przyczynami do odwoływania kolejnych wizyt u stomatologa. Takie odwlekanie kontaktu z lekarzem jedynie pogłębiało fatalny już stan uzębienia. Ubytki pogłębiają się a mieszkające jamie ustnej bakterie próchnicy atakują w następnej kolejności dziąsła. W konsekwencji bakterie dostają się do krwiobiegu, który przepływa przez wszystkie organy.
Dla tych wszystkich osób pojawia się nadzieja. Angielscy naukowcy z Uniwersytetu w Leeds opracowali maź białkową, na bazie peptydu P 11-4. Wnika ona w pory zębów, zamienia się w żel i chroni je przed żrącym kwasem, który rozkłada zęby i tworzy próchnicę. Co więcej maź ta również odbudowuje strukturę już uszkodzonego szkliwa. Naukowcy zapewniają, że jest to metoda naturalna i nieinwazyjna.
Obecnie bezbolesna metoda testowana jest na grupie pacjentów. Jeśli wyniki będą zgodne z oczekiwaniami, maź peptydowa trafi do powszechnego obiegu w przeciągu 2, 3 lat.
|
|