Tak dla Zdrowia logo

Przyłącz się do kampanii!

Zdrowy Uczeń

Kliknij, wydrukuj i koloruj! Miłej zabawy życzy Tak dla zdrowia:)

 

SchoolVision - lepsze światło dla lepszych ocen

Philips Lighting jest największą firmą oświetleniową na świecie, o ponad stuletniej tradycji, doświadczeniu w produkcji i rozwoju wyrobów oświetleniowych – opraw, źródeł światła oraz osprzętu.

Z myślą o szkołach już teraz chcemy przedstawić Państwu naszą najnowszą koncepcję SchoolVision. Ten innowacyjny system energooszczędnego oświetlenia w klasach poprawia warunki do nauki i tym samym usprawnia proces nauczania, dzięki czemu zarówno uczniowie, jak i nauczyciele osiągają lepsze wyniki.

Więcej…

 

Jak rozmawiać z dzieckiem o miłości?

Najbardziej tajemnicze i najtrudniejsze do zdefiniowania uczucie na świecie. A może najłatwiejsze?

Rozmowa z panią Anną Gromińską – psychoterapeutką z Centrum Pomocy Psychologicznej i Psychoterapii „Jestem” w Toruniu o tym, jak rozmawiać o miłości i seksie z naszym dzieckiem.

Paulina Jóźwiak: Jak wytłumaczyć małemu dziecku czym jest miłość, gdy dla wielu dorosłych to uczucie trudne do określenia i przyporządkowania. Mówimy o różnych odmianach miłości (m.in. caritas, eros, ludus, amicitia, narcyzm etc.). Istotą miłości chrześcijańskiej miłości jest „tracenie siebie w codziennych sytuacjach życia, niejednokrotnie dla nas trudnych, a nieraz prozaicznych”. Robert Sternberg wymienia 3 zasadnicze składniki miłości: namiętność, intymność i decyzję. Erich Fromm uznawał miłość za sztukę – najpierw trzeba poznać teorię, by przejść do praktyki. Wyróżniał miłość braterską, matczyną, miłość samego siebie, miłość Boga i miłość erotyczną, a za miłość dojrzałą uznawał chęć jak najlepszego poznania drugiej osoby, dawanie siebie innym, zaspokojenie potrzeb osoby kochanej, głównie psychicznych, poszanowanie dla rozwoju jej indywidualności. Te hasła nie muszą jednak być zrozumiałe dla dziecka. I może właściwszym byłoby zapytanie nie, jak rozmawiać z dzieckiem o miłości, lecz jak go tej miłości nauczyć?

Więcej…

 

Jak wyrobić w dziecku nawyk prawidłowej postawy podczas odrabiania lekcji, jak i pozostałych codziennych czynności?

Duża rola rodziców i nauczycieli, aby wykształcać w dzieciach nawyk prawidłowej postawy zarówno podczas odrabiania lekcji jak i codziennych czynności.

Dzieci i młodzież szkolna powinna wykonywać ćwiczenia fizyczne przez min. 1h każdego dnia. - Niestety, coraz częściej młodzież unika zajęć wychowania fizycznego - skarży się Hanna Walczak, nauczycielka wf z SP nr 24 w Toruniu. Ruch poprawia wydolność fizyczną organizmu, a regularne uprawianie sportu jest najlepszym sposobem na neutralizację negatywnego wpływu nadmiernych obciążeń, wywołanych ciężkimi plecakami. Przyczyna tkwi również w aktualnym stylu życia. Jeszcze 10 -15 lat temu osiedlowe place zabaw wrzały od hasających dzieci, dziś większość uczniów wolny czas spędza przed ekranem komputera czy telewizora. Kładę tu nacisk na zaangażowanie rodziców, zrozumiałe jest, że pracują, wychowują dzieci, ale ważny jest przykład jaki dają potomstwu. Jeżeli my sami przestawimy się z biernego odpoczynku na aktywny, dzieci szybciutko chwycą bakcyla i będą nas naśladować.

Więcej…

 

Struś na cisie i inne fisie!

W ramach ćwiczenia prawidłowej wymowy dziecka, warto sięgnąć po książeczki z serii „Na końcu języka” autorstwa Agnieszki Frączek. Tę fascynującą językową gimnastykę zapoczątkowały „Trzeszczyki czyli trzeszczące wierszyki”, wydane w 2008 r., które choć nie powstały z zamiarem spełniana funkcji logopedycznej, pozwalają ćwiczyć całą bazę artykulacyjną jednocześnie, ukazując bogactwo polskiego języka i zachęcając do odkrywania coraz to nowych językowych tajemnic.
Wesoła gimnastyka młodego języka

Pierwsze słowa dziecka to niezapomniane przeżycie i ogromna radość. Od tego momentu z każdym kolejnym dniem maluch będzie wypowiadał ich coraz więcej. Zdarza się jednak, iż nie u każdego dziecka wymowa poszczególnych głosek jest prawidłowa. Wtedy z odsieczą przybywają „Kelner Kornel”, „Struś na cisie”, „Muł mądrala” oraz „Dranie w tranie”! –krótkie zabawne wierszyki, napisane przez Agnieszkę Frączek z myślą o najmłodszych – aby ćwiczenia logopedyczne stały się pyszną zabawą, a nie żmudnym obowiązkiem.

Więcej…

 
Podziel się na Facebooku
Partnerzy
apteki_tdz.jpg
Wyszukaj artykuł